Ons reisverslag! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van GercoAnne-Sophie - WaarBenJij.nu Ons reisverslag! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van GercoAnne-Sophie - WaarBenJij.nu

Ons reisverslag!

Door: Gerco & Anne-Sophie

24 April 2014 | Namibië, Windhoek

Hallo lieve lezers van onze blog, hier weer een update!

Afgelopen maandag zijn we in de stad Windhoek (Namibië) aangekomen na een heerlijke reis van 12 dagen!
Toen we 9 april om 9:00 uur op Johannesburg landen en een paar stempels in ons paspoort rijker waren werden we naar het depot gebracht waar de auto op ons wachtte.
Na wat papierrompslomp gingen we op weg! Het was eerst wel even wennen aan het links rijden, maar we coachten elkaar door `lange bocht` of `korte bocht` te zeggen. We strandden einde v/d middag in het plaatsje Venvielle waar een prachtige campingplek was bij de rivier.
Na een heerlijke nacht in onze `roof top tent` zijn we naar Drakensbergen gereden. De rit alleen al werd een safari door overstekende apen, koeien, struisvogels en antilopen.
De ochtend daarop werden we gewekt door heel veel dierengeluiden. Prachtig!
We kregen een tip van onze buren om een wandeling van ruim 18 km te maken.
Via rotsen, bomen, touwladders zijn we omhoog en naar beneden geklommen.
Het was een prachtige en avontuurlijke wandeling!

De volgende dag een lange rit (van 9 uur) naar Kimberley om de `big hole` te zien. Dit was een diamant mijn en is nu te bewonderen als het grootste, met de hand gegraven gat, ter wereld.
Van de toeristische drukte gingen we naar het rustige Mokala national park.
Daar hebben we ons 2 dagen uitgeleefd, vooral Gerco, op off-road wegen/4x4 wegen. Veel mooie dingen gezien van vechtende antilopen, parende zebra’s tot waterbuffels die in bad gingen.

We vervolgde onze reis niet als gepland, we wilde naar Kgalahar Transfrontier Park. Dit is een groot wildpark op de grens van Zuid-Afrika en Namibië, maar helaas alle campings/loges waren `fully bookt`. Dus zijn we naar Upington afgereisd om boodschappen te doen en daarna doorgereden naar de Augrabies falls, een zeer geslaagd alternatief!
Augrabies falls ziet er uit als een natuurwonder, midden in een semi-woestijn landschap een ontzettend grote waterval. Zo prachtig!  We verbleven op een heerlijke camping met 3 zwembaden erbij! Genieten! Daar kregen we een echt vakantiegevoel van.
Er was ook een natuurpark bij. Na een mooi rondje gereden te hebben kwamen we eindelijk de giraffen tegen, Anne-Sophie was uitgelaten!

Na al het zand uit onze oren te hebben gewassen gingen we 16 april op naar Namibie.
De grensovergang ging top. Wel was het weer een lange dag reiden, alles ligt zo ver van elkaar bij Nederland vergeleken!
Die nacht hebben we geslapen in Karasburg bij een B&B zonder breakfast in echte bedden. Die eigenaar was veel in Nederland geweest dus het was erg leuk om met hem te praten!
De volgende dag op weg naar de Ai-Ais hotsprings, met warmte baden van 35 graden. De buitentemperatuur was al 35 graden. Dus een coole duik zat er niet in.

De volgende dag zijn we naar Fish River canyon gereden. Dit is de grootste Canyon ter wereld op de Grand Canyon na. 160 km lang en soms 27 kilometer breed. Wat een indrukwekkend landschap, en allemaal uitgesleten door een rivier!
Daar was ook een hiking trail en deze hebben we een stuk naar beneden geklommen. Was mooi maar wel zwaar!
De volgende dag vroeg op en na een rit van 7 uur kwamen we aan in de Sossusvlei.
Weer heel ander landschap! Kort samengevat: een grote oranjekleurige zandbak.

Nadat we een campsite gereserveerd hadden bij de receptie liepen we terug naar de auto om onze campingplek op te zoeken…. Dat moest nog even uitgesteld worden want de BEIDE achterbanden waren plat!! Gelukkig was een klein stukje verderop een auto fix straat ;)
Na ’s avonds de melkweg hebben bewonderd en weer eens gebbqt te hebben (bij iedere camping plek staat namelijk een bbq/braai voor je klaar) zijn we heerlijk gaan slapen midden in de woestijn!

Om kwart voor 5 ging de wekker om de zonsopgang te zien in de Sossusvlei, 60 km verderop.
Na boven op `duin 45` geklommen te zijn genoten we van een ontzagwekkende zonsopgang.
De kleur die de lichtweerkaatsing geeft op de duinen is prachtig! God heeft de schepping zo mooi gemaakt!
Nadat Gerco de auto flink had getest op een 4x4 zandweg zijn we op weg gegaan naar Windhoek.

Daar kwamen we 21 april aan en werden opgehaald door een vriendin (Marije). Zij bracht ons op de base waar we nu wonen. Daar ontmoetten we David en Sandy. Heerlijk om de mensen te ontmoeten die je tot nu toe alleen via Skype heb gesproken.
We trekken deze dagen op met David en Sandy, helpen wat met kinderwerk en plannen onze activiteiten. Meer hierover komt later.

Dit was ons reisverslag van onze reis die het nu al een onvergetelijke ervaring maakt om hier te zijn. We zien uit naar de dingen die gaan komen, we verwachten veel!!

Lieve groetjes vanuit het zonnige Namibië.

God bless!!

Op de foto’s zien jullie wat foto's v/d reis!

• 24 April 2014 - 16:19

Anneke Gouw:

Fijn dat het zo gaaf en leuk is, en ik blij om jullie te volgen....genietjes en liefs anneke

• 24 April 2014 - 17:57

Eveliena:

Hoi Gerco,
    Wat mooi om te lezen zeg!
    Jullie zijn erg enthousiast!
    Ik hoop dat de komende tijd net zo mooi en inspirerend mag zijn!
    Groeten!!
    Eveliena

• 24 April 2014 - 18:00

Lisanne:

Zooooo gaaf om dit te lezen! Wat een enorm avontuur. Vol met dingen die anderen op hun bucket-list hebben staan!
    Geniet, geniet, geniet daar!
    Succes met jullie dankbare werk.

• 24 April 2014 - 18:54

Suze:

Whaauw wat een super foto's en een top verhaal!
    Klinkt als een zeer geslaagd begin van julile reis..

Leuk om te lezen :)
    Liefs uit Utrecht

• 24 April 2014 - 20:38

David & Marleen:

Hee GAS,
    Wat een gaaf verhaal vol avonturen en wat een mooie foto's.. Maak ons niet zo jaloers ;) Nee hoor, het is jullie echt van harte gegund. Fijn om te horen dat het zo goed gaat en dat jullie veilig zijn aangekomen in Namibië. Heel veel zegen bij jullie werk daar, en we wachten jullie nieuwe avonturen af :)

Greetz, David & Marleen

• 24 April 2014 - 21:30

Bea :

Leuk om zo jullie reisveslag te lezen!
    Dan blijven we een beetje op de hoogte en kunnen we een beetje meegenieten!
    We wensen jullie nog een fijne reis/ veel zegen bij jullie werk daar!
    Een dikke knuffel van ons 3en!

• 25 April 2014 - 12:19

Ineke:

Hoi!!t een geweldig verhaal nu al!! Super!! Ik wens jullie een geweldige reis toe met veel mooie dingen nog voor de boeg! Bless!!

groetjes Ineke

• 29 April 2014 - 19:32

Bett Dubbeldam:

Wat een bijzonder en indrukwekkend reisverslag, dan zie je de grootheid van God in de schepping.
    Heel veel zegen met jullie verblijf op de YWAM basis

• 30 April 2014 - 08:30

Ineke Van Breukelen:

Wat gaaf om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!!!!
    Onder werktijd is het zo leuk om jullie verhalen te lezen. Gerco, je weet wel wie er naast mij zit en we zitten tijd te rekken omdat die persoon tot half 4 is ingepland en vanavond naar AVK gaat. :P

Veel plezier met jullie verdere reis samen!!

• 30 April 2014 - 17:06

René:

Wat een prachtig verslag van volgens mij een nog mooiere reis. Het 1e doel is gehaald en ik hoop dat het 2e gedeelte net zo veel indruk en plezier op zal leveren als het tweede. Gaaf hoor, groetjes ook namens je Hart & beweging fans

René

• 01 Mei 2014 - 14:57

Jacqueline:

Wat een SUPER gave ervaring allemaal!! Klinkt echt top!! Heel veel succes nu bij David en Sandy!! Gods zegen! Groetjes, Jacqueline

• 02 Mei 2014 - 23:13

Hans En Tea:

Wat mooi te lezen dat jullie het zo goed hebben en zo genieten. Het klint echt prachtig!!
    Ben nu al benieuwd naar de foto's. Gods zegen bij David en Sandy.
    Dag, H&T

• 05 Mei 2014 - 18:29

Annika:

Wat super om jullie enthousiaste verhaal te lezen. Wat een mooie ervaring!
    Succes met het verdere van jullie reis! Lieve groet van ons 4en
    Liefs annika
    Ps: doe Marije de groeten!