Voorbereidingen reis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van GercoAnne-Sophie - WaarBenJij.nu Voorbereidingen reis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van GercoAnne-Sophie - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen reis

Door: Anne-Sophie

03 Maart 2014 | Nederland, Nieuwegein

Hallo allemaal!

Via dit berichtje willen we jullie allemaal op de hoogte brengen dat Gerco en ik 8 april voor ruim 2 maanden naar Zuid-Afrika vertrekken.
We gaan daar eerst 2 weken met een grote jeep met tent op het dak rondtrekken vanuit Johannesburg met als einddoel de stad Windhoek in Namibië.
Daar gaan we 7 weken vrijwilligerswerk doen.
Dit houdt in dat we voor jongeren van 18-30 jaar een gezondheidsprogramma gaan opstarten.
Dit doen we in een bestaand project van de christelijke organisatie Youth With A Mission (YWAM) , dat gericht is om jongeren uit een sloppenwijk een toekomst te bieden door praktijkopleidingen te geven.
Het gezondheidsprogramma zal o.a. bestaan uit lessen over hygiëne, EHBO, hiv/aids enz.
Ook gaan we met een team huisbezoeken in de krottenwijken doen om mensen praktisch te ondersteunen in hun eigen situatie.
Erg uitdagend allemaal en ook wel erg spannend!
Wanneer jullie graag iets willen geven voor de mensen daar zoals tandenborstels en zeep (wat we gebruiken in onze lessen) kunnen jullie geld overmaken op rekeningnr. NL49RABO0358491967.
We houden jullie op de hoogte over de verdere voorbereidingen!

Groetjes van Gerco & Anne-Sophie

• 04 Maart 2014 - 11:47

Jack En Lenie:

Gerco en Anne -Sophie,
    Succes met de voorbereidingen. Wat een mooie reis met een prachtig plan om jullie in te zetten voor de naaste ver weg.
    groetjes

• 02 April 2014 - 17:07

Rene Wiegel:

Succes met de reis en geniet er van. Mooi wat jullie daar gaan doen voor de jongeren

• 03 April 2014 - 20:12

Nicolette :

Hey Gerco en Anne-Sophie,

Wat een superleuk avontuur gaan jullie aan! En met een heel mooi doel!
    Ik wens jullie heel veel plezier en succes.

Liefs nic