Safari - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van GercoAnne-Sophie - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van GercoAnne-Sophie - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Gerco

22 Mei 2014 | Namibië, Windhoek

Hoi hoi!

Weer een berichtje van fam van de Kraats ;) De tijd gaat hier erg snel, we zitten hier nog maar 2,5 week. Zal wel lastig worden om afscheid te nemen! Maar soms mis je thuis ook wel als je in de keuken staat met nog 3 andere en heel veel meer insecten… ach ja, alles voor de Afrika experience!
Afgelopen weekend waren we op safari in Ethosa, een groot wildpark. We hadden een vrouwelijke gids, ze was echt heel aardig en ze verzorgde ons heel goed!
We hebben denk ik wel 150 olifanten en over de 100 giraffen gezien. Het is nu het droge seizoen dus we reden van waterplas naar waterplas om te kijken of er dieren waren. Ook hebben we 6 neushoorns gezien en 15 leeuwen, wat schijnbaar heel bijzonder is.
De leeuwen zaten bij een waterplas en er kwamen allemaal zebra`s, herten en antilopen om te drinken. Super mooi om te zien hoe ze rond elkaar bewegen en afstand houden.
Een tiener leeuw had honger toen de rest lag te slapen. Die tiener probeerde een hert te pakken, maar in z`n eentje lukt dat niet.
Toen we daar 3 uur hadden gestaan wilden we weg gaan, maar de accu was leeg want de lichten had onze begeleidster aan laten staan... Er was daar ook geen bereik zodat we niet konden bellen. Een paar mensen wilde ons gaan slepen, maar dat was te gevaarlijk omdat de leeuwen vlak bij waren. We hadden gevraagd of ze bij het volgende kamp wilde zeggen dat wij hier stonden zodat er `rangers` konden komen. Die nemen dan geweren mee voor de zekerheid. Even later was de ranger er, maar hij had helemaal niks bij zich hij zei dat het niet anders kon. Dus wij de auto aanduwen en gelukkig startte de auto, heel avontuur:)

Afgelopen weken hebben we clinics mogen geven op basisscholen. In totaal hebben we 5 keer de hygiene clinic gegeven. De laatste hygiene clinic werd gegeven door de 2 jongeren die we trainen om de lessen te geven als wij weg zijn. En dat ging echt zoooo goed.. dat was echt een hoogtepunt voor het team!
Vanmiddag mogen we een alcohol voorlichting geven bij een jeugdgroep hier van ongeveer 80 jongeren in de leeftijd van 14-20 jaar. Je drinkt hier niet een paar biertjes/wijntjes voor de gezelligheid, maar hier drinken ze om dronken te worden. De rem ontbreekt zeg maar...
We zijn benieuwd hoe ze de informatie oppakken.

Ondertussen hebben we gezegschap gekregen van 8 Amerikaanse studenten die hier de ministry gaan helpen. Erg leuk om hun te leren kennen. Ze blijven hier 2,5 weken.
De Amerikanen zijn helemaal enthousiast over het volleybalveld wat we hier hebben dus nu hebben we eindelijk genoeg mensen om mee te `beachen`:) Ze doen hier ook aan tennis, aankomende zaterdag hebben we een tennis toernooi en a-s en ik vormen een dubbel team. We hebben een paar keer geoefend en horen bij een van de favorieten voor de titel:D

De planning voor de komende weken: volgende week 2 EHBO les dagen voor leraren en `huis` bezoeken. De week erop geven we nog een keer een alcohol voorlichting, veel huisbezoeken en gaan we een ouderen fitnes groep starten;)

Dit was het weer voor nu! Tot snel weer!

• 22 Mei 2014 - 16:29

Matthijs En Jansje:

Dag fam. van de Kraats (komen jullie terug met een klein Afrikaantje?),

Wat een avontuur met de auto! Wel prachtige foto's
    Leuk om zo jullie verhalen te lezen.
    Geniet van de komende 2,5 week!

Groeten uit het (inmiddels) zonnige Nederland!

• 22 Mei 2014 - 20:42

Nicolette:

Hey gerco en Anne-Sophie,

Wat leuk om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn!
    En wat hebben jullie al veel gedaan en beleefd!!
    Nog heel veel plezier en succes met alles.
    Geniet nog van alles wat jullie nog gaan meemaken.

Groetjes uit Zwitserland!

• 22 Mei 2014 - 21:54

Francine:

Leuk dat jullie zo werk en vakantie kunnen combineren. Geniet ervan !!

• 22 Mei 2014 - 22:44

Colleeg Es ;):

wat goed jullie toffe avonturen te lezen!

waren jullie niet verbaasd dan van 15leeuwen, hello thats amazing!!! wow haha
    jullie zijn vast sterren in dat lesgeven!
    wat een zegen voor de mensen daar dat jullie er zijn.

sportze met de amerikanen! gerco je kan je lol op daar joh op t volleyballveld!

geniet nog de laatste weekjes daar!

dikke knuffel, Esther

• 23 Mei 2014 - 23:35

Jacqueline:

Hi Gerco en Anne-Sophie!

Wat een belevenis met die leeuwen en de auto!! :) Gelukkig is het allemaal goed gekomen! :)
    Heel veel zegen en plezier nog!! Jullie zijn lekker sportief bezig! :) Mooi hoor wat jullie allemaal betekenen voor de mensen daar. Leuk om te lezen!

Tot gauw!
    Groetjes, Jacqueline

• 26 Mei 2014 - 15:03

Johan Steen:

Hoi familie van der Kraats.

Leuk te lezen dat het goed gaat met jullie.
    Overigens mazzel met die leeuwen. Maar kijk ook uit voor giraffes want die kunnen lelijk schoppen !

groet uit Nieuwegein
    Johan